dinsdag 16 juni 2015

Vrijdag 19 juni 2015: Naar de kust en rechtsomkeert

Vanmorgen vertrokken we rond half 10 van de camping om naar de kust te rijden. We hadden wat campings rond Six-Fours-les-Plages opgezocht in ons campingboek, maar dat bleken allemaal lelijke mobilhome campings te zijn. Sowieso komen we steeds campjngs tegen met veel mobilhomes. Niet echt gezellig. Het waaide te hard om te kunnen snorkelen en de campings waren lelijk.  De eerste camping viel nog wel mee en had een prachtig zwembad, maar daar stonden overal borden met wat voor chemische middelen alle dieren in de omgeving bestreden werden en wat je daar zelf nog voor bestrijdingsmiddelen kon kopen. Dat ging ons iets te ver. De omgeving vonden we ook niet echt mooi en hoewel we gehoopt hadden rond 1 uur opgezet te zijn besloten we na lelijke camping nummer 5 toch maar eerst even te lunchen en dan een nieuw plan te maken. We lunchten heerlijk in een strandtent en de kust zelf was zeker niet verkeerd. Prachtig azuurblauw water en hoge golven. Omdat het nog steeds erg hard waaide en we onszelf met deze golven ook niet zagen snorkelen was de conclusie dat we maar weer terug het binnenland in moesten rijden. We hadden er niet echt zin in, maar zagen ons ook niet echt meer een goede camping vinden in de buurt.

Uiteindelijk kwamen we op camping Les Bonnets in de buurt van Gap in de Haut-Alpes terecht. We vonden het nog steeds niet echt een heel mooie camping, maar het was 5 uur en we hadden besloten dat het hier hoe dan ook ging worden. Een zwembad was een vereiste en dat was er. Het zwembad was wel onverwarmd en dat is best koud. Maar dus ook prima om even goed af te koelen. Bovendien was het er rustig en zijn de plaatsen lekker ruim. Rondom de camping zijn wat bergen en onderweg naar Gap zagen we zelfs bergen met wat sneeuw op de toppen.

´s Avonds reden we naar Gap om te eten, maar we waren te moe om echt te zoeken, dus we deden snel boodschappen en gingen bij het eerste restaurant naar binnen, dat was La Boucherie, onderdeel van een keten restaurants. Ik nam bavette en Maarten nam een menu met een rundvlees spies. Allebei met salade en friet. Maarten nam als dessert nog een Pêche melba die we samen opaten. Dat is hier overal geen enkel probleem. Het vlees was  niet echt bijzonder, maar de Pêche melba was heerlijk.