zondag 14 juni 2015

Zondag 21 juni 2015: Grignan

Om 9.15 uur reden we van de camping weg om bij de Mc Donalds de wifi te kunnen gebruiken om een volgende camping te zoeken. Hij was nog tot 10 uur dicht, maar op het terras was de wifi gewoon te gebruiken. We vonden er 2: in Valréas en Grignan. We reden via een prachtige route tussen kloven door naar Valréas. Daar hebben we even gekeken voor de lunch en liepen we over een brocantemarkt. We kochten er de lekkerste kersen van de vakantie, maar voor de lunch konden we niks geschikts vinden. Tegen de tijd dat we op camping Les Truffieres in Grignan arriveerden hadden we wel echt trek. We aten dus maar in het restaurant van de camping. Ik at een salade met gevogelte maagjes en Maarten tartine (een soort bruchetta). Het duurde allemaal erg lang, maar het eten was goed.



Ik was niet enthousiast over de camping. Hij was druk en overvol met Nederlanders. Ik vond ook dat we erg dicht op de buren stonden. Gelukkig was er wel een plekje vrij bij het lavendelveld. Het uitzicht was daar in elk geval mooi. We hadden eigenlijk gepland om hier 4 dagen te staan om niet steeds een reisdag te hebben. Deze plek was maar 3 nachten beschikbaar. Maarten had het liefst nu een week op een camping gestaan en ik wilde eigenlijk niet deze camping, dus we moesten omschakelen. Het werd er voor mij niet beter op toen het zwembad te warm bleek om echt in af te koelen. We konden hier wel eindelijk de hangmat ophangen. Dat is wel fijn. We hebben ook maar gelijk even een was gedraaid in een wasmachine op de camping.



´s Avonds zijn we tussen de wijn- en lavendelvelden in ongeveer 20 minuten via een leuk weggetje naar Grignan gelopen .

Er was een muziekfestival aan de gang (nou ja, er was een bandje op een terras en dat hoorde je door heel het dorp. Bij het ene restaurant was er een vast menu vanwege het festival en we wilden niet heel erg in de herrie zitten (ik weet het; we zijn 2 kritische zeikerds), maar ook nu was het goed dat we doorliepen. We kwamen namelijk op een het gezellige terrasje van La Maison du Marquis terecht en daar aten we fantastische 7 uur gegaarde lamsschenkel  met friet. Ging direct op mijn bucketlist om thuis eens te maken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten