woensdag 17 juni 2015

Donderdag 18 juni 2015: De markt in Nyons en Vaison-la-Romaine

Vanmorgen stonden we om 8 uur op om naar de markt van Nyons te gaan. We ontbeten bij de bakker een paar honderd meter verderop met thee, koffie, een pain au chocolat, een briochebroodje en allebei een glas jus d'orange.
Daarna reden we door binnenweggetjes naar Nyons. Nyons ligt in de Drôme en hoe dichter we bij Nyons kwamen hoe mooier de omgeving werd. Als kind kampeerde ik in de Drôme  en ook de markt van Nyons kon ik me nog vaag herinneren. In Nyons was het ontzettend druk met parkeren maar we hadden het geluk om heel dicht bij het centrum een plekje te vinden. De markt was iets kleiner dan in mijn herinnering, maar erg leuk.






Maarten scoorde voor 8 euro een extra pet waar hij al een tijdje naar op zoek was. We liepen in een uurtje over de markt en hebben daarna iets gedronken op een terras. Het was nog net te vroeg om te lunchen dus we besloten door te rijden naar Vaison-la-Romaine om daar te eten. We aten allebei een salade; ik met geitenkaas en Maarten met gegrilde pepers. De pepers kwamen waarschijnlijk uit een pot en bij mij smaakte de sla zanderig en er zat veel te veel zure dressing op. De geitenkaas was wel heerlijk. Ook vandaag was het weer lekker warm (zo'n 26 graden) met erg veel wind. Vooral op de camping horen we de mistral goed tekeergaan.
Na het eten zijn we naar de oude stad van Vaison gelopen. Het was een flinke klim in de brandende zon op het heetst van de dag, maar het dorpje is prachtig.









We liepen door naar het chateau, maar dat stelde niet zo veel voor. Je moest een stukje langs struiken over de rotsen klimmen en daarbij schuurde ik mijn been aan een tak, met als gevolg een flinke schram en een bloedend been. Dat was het punt waarop we besloten dat we het kasteel niet perse hoefden te zien.

We deden boodschappen bij de E. Leclerc in Vedène. Mooie supermarkt met veel versafdelingen. We vonden hem een stuk beter dan de Auchan waar we steeds heen gingen.


Om 5 uur waren we terug op de camping. Uiteraard hebben we daar eerst weer gezwommen en daarna hebben we nog heerlijk met een boek in de zon gezeten met een stokbroodje tapenade en geitenkaas.


Op de barbecue hadden we later 4 eendenpoten. Het viel nog niet mee om ze gaar te krijgen, maar met een folie bakje en folie er overheen is het gelukt. Ze waren wel lekker.


Vanwege de harde wind zijn we maar in de voortent gaan zitten.

We hebben nog steeds jeuk van de muggenbeten van de eerste camping

Geen opmerkingen:

Een reactie posten