woensdag 10 juni 2015

Donderdag 25 juni: Kanoën in de Ardèche

Vanmorgen om 8 uur op want vandaag gingen we dan toch echt kanoën bij de Gorges d´Ardeche. We huurden een kano bij Alpha Bateaux .We konden mee met het busje van 11 uur en hadden daardoor een half uur de tijd om ons om te kleden, in te smeren enz. Onderweg hadden we een croissant en een pain au chocola gekocht die niet fantastisch waren en bij diezelfde bakker kochten we ook een afbreekbolletjesbrood voor de lunch. Samen met water was dat prima.

We werden naar het vertrekpunt gebracht en vandaar uit gingen we 12 km in de kano. We moesten verplicht een zwemvest aan. Fransen zijn echt panisch dat je verdrinkt. Dat merk je ook op de campings waar alle zwembaden omringd zijn met hekken.Wij vonden de zwemvesten nogal overdreven. Het eerste stuk was erg kalm met 4 keer een soort glijbaan om het hoogteverschil te overbruggen. Erg leuk. Daarna wat meer stroomversnellingen, maar niet schokkend. We hebben op een rustige plek lekker geluncht en om 14.15 uur kwamen we aan op de ophaalplek.

Het was zonnig en snikheet. We waren dus wat  oververhit. Vlakbij de ophaalplek was een camping met een terras waar we gewacht hebben tot het 15.00 uur was en we opgehaald werden. We hoopten er een koud drankje te vinden, maar was alles nog dicht. Gelukkig hadden we daar wel wat schaduw. Uiteindelijk kwam er om 15.00 uur iemand de luiken opendoen en ging de muziek aan. Op het moment dat we opgehaald werden kwam de barman met een koud drankje over de bar hangen. Er hing wel een erg relaxed sfeertje en we konden ons voorstellen dat het er 's avonds erg gezellig is. Op de heenweg had ik een ambachtelijke ijsboer met museum gespot en daar wilde ik nog wel even heen. Het museum stelde niet veel voor en mijn mojito- en citroensorbetijs viel wat tegen. Het was wel erg zuur en er waren gedroogde kruiden overheen gestrooid. Maarten had wel fantastisch pistache-ijs.

Terug op camping hebben we nog even gezwommen en hebben we om de beurt lekker in de hangmat gelegen. We hadden geen zin meer om eropuit te gaan en aten in het restaurant van de camping. . Maarten bestelde tagliatelle carbonara en ik gegratineerde zalmravioli. We hebben nog wel halverwege geruild, maar vonden allebei onze eigen maaltijd het lekkerst. We ruilden dus ook snel weer terug. Daarna nog even geïnternet en moe naar bed.